What and how to feed the child? Perception by mothers of the risks of child nutrition
How to Cite
Gromasheva O. What and how to feed the child? Perception by mothers of the risks of child nutrition. Interaction. Interview. Interpretation. 2009. Vol. 4. No. 5. P. 83-94. (in Russ.).
Abstract
Following the Western countries, the issue of the risk of food becoming more relevant in today's Russia. To replace the era of scarcity came the abundance, globalization, and the development of new technologies in the food market there are always new products (in particular, containing of artificial food additives and genetically modified ingredients), consumption of which problematisizes both in expert circles and at the level of everyday communication. A special group, which is best-may be subject to risks of food and therefore food which requires a special regulation, — the children. The aim of our study is to determine how the various risks of food of children (3-6 years) are interpreted by those who take the most active participation ment in the nutritional status of children (namely, mothers), and what strategies of coping with risks power used mother.
Keywords:
risks nutrition, nutrition of children,
References
Бек У. (1994). От индустриального общества к обществу риска. Thesis. Вып. 5. С. 161–168.
Бек У. (2000) Общество риска. На пути к другому модерну. М.: Прогресс-Традиция. 384 с.
Ганскау Е.Ю. (2001). Образцы потребления продуктов питания в санкт-петербургских семьях. Социология потребления.
Л.Т. Волчкова, Ю. Гронов, В.Н. Минина (ред.) СПб.: Социологическое общество им. М.М. Ковалевского. С. 109–129.
Гидденс Э. (1994). Судьба, риск и безопасность. Thesis. Вып. 5. С.107–134.
Дуглас М. (1994) Риск как судебный механизм. Thesis. Вып. 5. С. 242–253. Доклад (2007). О санитарно-эпидемиологической обстан овке в Российской Федерации в 2006 году: Государственный доклад. М.: Федеральн ый центр гигиены и эпидемиологии Роспотребн
адзора, 2007. 360 с. (http://www.rospotrebnadzor.ru/files/docs/doclad/1304.zip, доступна на 16.06.2008)
Луман Н. (1994) Понятие риска Thesis. Вып. 5. С. 135–160.
Яницкий О. Н. Социология риска. М.: Изд-во LVS, 2003. 192 с.
Certeau Michel De. The Practice of Everyday Life. Berkeley and Los Angeles: University of California Press, 1984. Introduction and chapters 1–3. Pp. XI-XXIV, 8–42.
Ganskau E. Trust and Safe Choices: Coping with health-related risks in food consumption in St. Petersburg / / Oslo: SIFO, 2006. P. 283–333.
Giddens A. 1991. Trajectory of Self. Modernity and Self-Identity. Cambridge. P. 74–98.
Бек У. (2000) Общество риска. На пути к другому модерну. М.: Прогресс-Традиция. 384 с.
Ганскау Е.Ю. (2001). Образцы потребления продуктов питания в санкт-петербургских семьях. Социология потребления.
Л.Т. Волчкова, Ю. Гронов, В.Н. Минина (ред.) СПб.: Социологическое общество им. М.М. Ковалевского. С. 109–129.
Гидденс Э. (1994). Судьба, риск и безопасность. Thesis. Вып. 5. С.107–134.
Дуглас М. (1994) Риск как судебный механизм. Thesis. Вып. 5. С. 242–253. Доклад (2007). О санитарно-эпидемиологической обстан овке в Российской Федерации в 2006 году: Государственный доклад. М.: Федеральн ый центр гигиены и эпидемиологии Роспотребн
адзора, 2007. 360 с. (http://www.rospotrebnadzor.ru/files/docs/doclad/1304.zip, доступна на 16.06.2008)
Луман Н. (1994) Понятие риска Thesis. Вып. 5. С. 135–160.
Яницкий О. Н. Социология риска. М.: Изд-во LVS, 2003. 192 с.
Certeau Michel De. The Practice of Everyday Life. Berkeley and Los Angeles: University of California Press, 1984. Introduction and chapters 1–3. Pp. XI-XXIV, 8–42.
Ganskau E. Trust and Safe Choices: Coping with health-related risks in food consumption in St. Petersburg / / Oslo: SIFO, 2006. P. 283–333.
Giddens A. 1991. Trajectory of Self. Modernity and Self-Identity. Cambridge. P. 74–98.
Citation Formats
Other cite formats:
APA
Gromasheva, O. (2009). What and how to feed the child? Perception by mothers of the risks of child nutrition. Interaction. Interview. Interpretation, 4(5), 83-94. Retrieved from https://www.inter-fnisc.ru/index.php/inter/article/view/4407
Section
Field work research








